اصول طراحی تقویم رومیزی

اصول طراحی تقویم رومیزی

اصول طراحی تقویم رومیزی

یکی از تاثیرگذارترین روش های تبلیغ و معرفی کسب و کار، طراحی تقویم رومیزی است. دلیل این امر هم ساده است، این تقویم ها در تمام طول سال روی میز و جلوی چشم های مخاطبان قرار می گیرند. به این ترتیب شما می توانید به راحتی نظر افراد بسیاری را به کسب و کار، حرفه و برند خود جلب نمایید. به علاوه تقویم رومیزی می تواند به عنوان هدایای تبلیغاتی برای قدردانی از مشتریان وفادار مورد استفاده قرار بگیرند. برای موفقیت در طراحی تقویم رومیزی به گونه ای که در نگاه اول برای مخاطب جذاب و خارق العاده به نظر برسد، باید یکسری نکات را در نظر داشته باشید. در ادامه به بررسی اصول طراحی تقویم رومیزی می پردازیم.

1. خلاقیت، کلید موفقیت شما است

شما 12 صفحه از تقویم رومیزی را در اختیار دارید تا خلاقیت منحصر به فرد خود را ارائه دهید، اما توجه داشته باشید که فضایی که در اختیار دارید محدود است، بنابراین نباید صفحات تقویم بسیار شلوغ و بهم ریخته به نظر برسند.

2. ماندگاری و دوام

تقویم رومیزی قرار است هر روز از سال مورد استفاده قرار بگیرد، از این رو باید از دستگاه های حرفه ای و پیشرفته برای چاپ این تقویم استفاده شود تا کیفیت آن در طول سال افت نکند و همیشه مقاوم باشد.

3. اطلاعات و تصاویر محصولات و خدمات

این که فقط لوگو و نام برند و کسب و کار خود را در صفحات تقویم رومیزی درج کنید تا نظر مشتریان را به خود جلب کنید، کافی نیست. شما باید تصاویری از آن چه که به مشتریان ارائه می کنید (حال می خواهد خدمات باشد یا محصولات) در طراحی تقویم به وضوح نشان دهید.

بهتر است روی هر صفحه از تقویم رومیزی تمرکز کنید تا محتوا و تصاویر آن ها یکسان و تکراری نباشند و در عین حال مخاطبان شما را به راحتی تحت تاثیر قرار دهند.

 

مطلب پیشنهادی : تفاوت تقویم رومیزی عمومی و اختصاصی

 

4. رنگ و طرح

بهتر است برای انتخاب رنگ و طرح مناسب برای طراحی تقویم رومیزی، به برند و نوع فعالیت تجاری خود توجه کنید و هم چنین بهتر است هر فصل از تقویم رومیزی، رنگ و طرح متفاوتی داشته باشد.

5. از اطلاعات اضافه پرهیز کنید

نباید طراحی تقویم رومیزی شما به گونه ای باشد که مشتری حتی رغبت نکند به آن نگاهی بیاندازد. طراحی این تقویم باید ساده و قابل فهم باشد، به دور از هر گونه شلوغی و بهم ریختگی.

6. هدف خود را فراموش نکنید

به یاد داشته باشید که هدف اصلی طراحی این تقویم این است که مشتریان هر روز با دیدن نام برند و طراحی مخصوص کسب و کار شما، خدمات یا محصولاتی که ارائه می کنید را به یاد بیاورند.

از این رو باید پیش از هر چیزی نیازهای مخاطب خود را بشناسید و سعی کنید طراحی و محتوای موجود در تقویم با آن ها مطابقت بالایی داشته باشند.

7. ارائه تخفیفات ویژه

می توانید در هر فصل از تقویم رومیزی متناسب با فعالیت های تجاری خود، کد تخفیف ویژه ای ارائه کنید. این کدهای تخفیف باید برای هر تقویمی که به مشتری می دهید منحصر به فرد باشد، به این ترتیب مشتری می تواند با استفاده از این کدها از شما تخفیف بگیرد. با وجود این که تقویم های رومیزی مانند سایر ابزارهای تبلیغاتی رایگان ارائه می گردند، پس وجود این کدهای تخفیف می تواند به معنای ارزش قائل شدن برای مشتریان باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *