تفاوت چاپ دیجیتال و چاپ افست

تفاوت چاپ دیجیتال و چاپ افست

تفاوت چاپ دیجیتال و چاپ افست

زمانی که شما تصمیم به چاپ کاتالوگ، کارت ویزیت و سایر محصولات چاپی می‌گیرید ممکن است این سوال را از خود بپرسید که برای چاپ این موارد باید از چاپ دیجیتال استفاده نمود یا چاپ افست. شاید شرکت های چاپی نیز از شما درباره این موضوع سوال کنند که چاپ محصول مورد نظرتان با چاپ دیجیتال انجام شود یا چاپ افست. در واقع این دو روش چاپ با یکدیگر تفاوت هایی دارند که در این مطلب به بررسی تفاوت های چاپ دیجیتال و چاپ افست می پردازیم.

همانطور که گفته شد این دو روش چاپ با یکدیگر تفاوت هایی دارند که در این بخش قصد داریم به بررسی برخی از مهمترین این تفاوت ها بپردازیم:

  • از چاپ دیجیتال معمولا برای چاپ مواردی که تعداد آنها اندک است استفاده می شود اما در زمانی که قرار است محصولی را در تعداد بالا چاپ نمود اغلب از روش چاپ افست استفاده می شود.
  • در چاپ به روش چاپ افست می توان از کاغذ هایی استفاده نمود که ابعاد بزرگی دارند اما این امکان در چاپ دیجیتال وجود نخواهد داشت. بزرگ بودن صفحات چاپی این امکان را به شما می دهد که بخش های بیشتری را در بروشور، کاتالوگ و سایر محصولات چاپی مورد نظر خود قرار داده و طراحی نمایید.
  • یکی دیگر از تفاوت هایی که بسیار مورد توجه افراد قرار می گیرد هزینه ی هر کدام از این شیوه های چاپی می باشد. سوالی که ممکن است ذهن شما را درگیر کرده باشد این است که کدام یک از این روش های چاپی به صرفه تر بوده و هزینه کمتری را در بر می گیرد. باید بگوییم که روش چاپ افست نسبت به چاپ دیجیتال ارزان تر بوده که این موضوع باعث جذب شدن افراد به استفاده از این شیوه چاپی می شود.
  • گاهی اوقات ممکن است شما برای چاپ محصولات مورد نظر خود عجله داشته باشید که در این شرایط بهتر است از روش چاپ دیجیتال استفاده نمایید چرا که در چاپ افست مدت زمان چاپ نسبت به چاپ دیجیتال طولانی تر خواهد بود.
  • گاهی اوقات ممکن است شما در طراحی و و چاپ کاتالوگ، بروشور، کارت ویزیت و سایر محصولات چاپی از رنگ های استفاده نمایید که خاص بوده و قصد داشته باشید که بعد از چاپ شدن محصولتان دقیقا همان رنگ به شما تحویل داده شود. در این شرایط بهتر است از چاپ افست استفاده نمایید زیرا چاپ دیجیتال رنگی را به شما تحویل خواهد داد که شباهت به رنگ مورد نظر شما دارد و شاید دقیقاً همان رنگ مورد نظر شما نباشد.
  • چاپ افست به دلیل انعطاف پذیری که دارد به  شما این امکان را می‌دهد که از انواع مختلف کاغذ در چاپ محصولات مورد نظر خود استفاده نمایید.
  • در چاپ محصولات با تیراژ پایین بهتر است از چاپ دیجیتال استفاده نمایید زیرا استفاده از چاپ افست برای اینگونه محصولات به صرفه نخواهد بود و معمولاً زمانی از چاپ افست استفاده می شود که افراد قصد داشته باشند تعداد بالایی از محصول مورد نظر را چاپ نمایند. برعکس این موضوع هم کاملاً صدق می کند به طوری که چاپ محصولات با تیراژ بالا به روش چاپ دیجیتال به صرفه نخواهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *